قیمت جدید کشمش خشک بوانات فارس

منطقه بوانات استان فارس به همراه داراب و دشمن زیاری از تولید کننده های انواع کشمش خشک و مویز هسته دار و بی هسته هستند و خریدارانی که به دنبال تهیه این محصولات با قیمت جدید هستند باید با واحد فروش کارخانه ارتباط بگیرند.

قیمت کشمش فارس

کشمش خشک بوانات استان فارس

یکی از تولید کننده های انواع کشمش در ایران منطقه بوانات استان فارس می باشد که به صورت تخصصی در زمینه کشمش آفتابی هسته دار و بی هسته فعالیت می‌کند اما کشمش تیزابی نیز تا حد قابل توجهی تولید کرده و محصولات خود را که عموماً برای بازار داخلی مناسب است به فروش می رساند.

منطقه بوانات بیشتر به داشتن کشمش مشهور است اما مناطق داراب و دشمن زیاری در زمینه تولید مویز فعالیت دارند تا جایی که بیش از یک سوم کل مویز های کشورمان از همین منطقه تامین می‌شود که از مهمترین آنها می‌توان به مویز قرمز بش، مویز ریش بابا و مویز رطبی اشاره نمود که همگی قرمز هستند و هسته دار. البته مویز سیاه سمرقندی نیز از تولیدات مناطق اشاره شده می باشد.

تعداد کارخانه هایی که در استان فارس هستند بسیار کم است به همین جهت باغداران و کشاورزان این مناطق برای فروش کشمش خود مجبورند با مناطق دیگری نظیر تاکستان و یا ملایر که کارخانه های بسیاری در این دو شهر موجود است تماس بگیرند تا بار خود را به این صورت عرضه کنند البته اگر قصد فروش عمده و حجم بالای محصولات خود را داشته باشند.

کشمش خشک بوانات

استعلام قیمت جدید انواع کشمش

به صورت کلی مناطق اصلی تولید کننده کشمش نظیر تاکستان، ملایر، بناب و ملکان زمانی اقدام به خرید کشمش از مکان های دیگری نظیر بوانات می کنند که موجودی کشمش خودشان به اتمام رسیده باشد.

با توجه به اینکه مرکز تولیدی مجموعه کشمش آراد در تاکستان استان قزوین است و این منطقه حدود سه سالی است که از نظر میزان موجودی انواع این محصولات از جمله کشمش آفتابی و کشمش تیزابی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد لذا از مناطق دیگری بار خریداری نخواهیم کرد. البته همچنان از مناطق دشمن زیاری و داراب عرضه انواع مویز هسته دار قرمز که کاملا ارگانیک هستند را انجام می دهیم.

لازم به ذکر است که این احتمال وجود دارد مشتری خودمان از ما درخواست خرید بار بوانات داشته باشد که در این مواقع بار را با بهترین کیفیت ممکن از شهر بوانات خریداری کرده و برای مشتری خود ارسال خواهیم نمود.

به صورت کلی کشمش بوانات بیشتر به صورت کیسه ای و در گونه عرضه می گردد که ممکن است با دم و شاخه باشد و یا اینکه حتی نداشته باشد که در این صورت کاملا به صورت دستی و سنتی کار فرآوری و تمیز شدن آن انجام خواهد شد.

شهر بوانات از توابع استان فارس یکی از تولیدکنندگان اصلی انواع انگور و در ادامه آن کشمش در کشورمان محسوب می‌شود و هر ساله حجم قابل توجهی از کشمش خشک بوانات فارس در این شهر تولید شده و در بازار داخل کشور پخش می‌ گردد. به صورت کلی جنس انگور و کشمش این منطقه از ایران نوع عسکری می‌ باشد که در دو نمونه دانه‌ دار و بدون دانه تولید شده که البته ماهیت اصلی کشمش عسکری همان دانه‌ دار بودن محصول است اما وقتی که یک سری قرص به انگور اشاره شده می‌ خورانند باعث می‌گردد که انگور و در ادامه آن کشمش بدون دانه و بدون هسته تولید گردد اما ماهیت محصول آن همانی است که گفته شد.

به صورت کلی کارخانه‌ های بسیار کمی در این شهر حضور دارند شاید نهایتاً به یک عدد برسد و به صورت کلی تخصص و تبحر این منطقه از ایران به گونه‌ ای است که بار فله عرضه می‌ کنند یعنی همان انگوری که تبدیل به کشمش شده را درون کیسه ریخته برای مشتری ارسال می‌ کنند که در ادامه ممکن است به درخواست خریدار کار پاک کردن و تمیز کردن آن را به صورت سنتی انجام داده و برای مشتری ارسال گردد.

هر ساله با شروع شهریور این منطقه امکان تامین کشمش خشک بوانات فارس را خواهد داشت ولی چون میزانی غوره در آن مخلوط شده و اصطلاحاً انگور کامل قوام نیافته همیشه توصیه می‌ شود که در مهر ماه خرید از این منطقه یا تمامی مناطق ایران انجام گیرد چرا که بهترین نوع کشمش همانهایی است که انگورش کامل رسیده باشد آن وقت دارای بیشترین میزان قند بوده و شیرینی قابل قبول خواهد بود.

باید بدانید که تقریباً عمده‌ ترین نوع کشمش تولید شده در این منطقه از ایران کشمش آفتابی می‌ باشد و باغداران و کشاورزان این ناحیه انگور را پس از چیدن در مقابل آفتاب پهن می‌ کنند و می‌گذارند حدود ۱۵ روز از این کار بگذرد و سپس آن را برداشته و درون گونی می‌ ریزند و به ندرت پیش می‌آید که کشمش تیزابی هم تولید گردد یا هر کشمش دیگری به غیر از نمونه آفتابی، چون فروش کشمش این منطقه از ایران بیشتر روی همان آفتابی صورت می‌گیرد و خریداران کشمش خشک بوانات فارس به دنبال تهیه نوع آفتاب خشک یا نهایتاً سایه خشک انواع کشمش می‌ باشند.

از این جهت مشتریان به دنبال خرید کشمش خشک بوانات فارس هستند که چون بیشتر برای مصارف آبگیری مورد استفاده قرار می‌گیرد لذا باید پکتین آن روی کشمش نشسته باشد نه اینکه شسته شود و پکتین آن از بین رود و به همین جهت خریداران از سراسر ایران این نوع کشمش را به صورت خشک خریداری می‌ کنند نه شسته شده و فرآوری شده، هرچند نوع فرآوری شده این نوع کشمش هم با دستگاه سرند انجام می‌ شود که آن را باغدار و یا نهایتاً اشخاصی که در دستگاه اشاره شده تخصص و تبحر دارند انجام می‌ دهند و روال کار آن هم به این صورت است که دستگاهی است که با استفاده از مکنده باد و تشتک‌های لرزان اقدام به تمیز و مرتب کردن انواع کشمش می‌ کنند که باعث می‌گردد پوچ‌ ها از درون کشمش به کنار زده شود و حتی غوره که سبک‌تر از کشمش می‌باشد و در ادامه می توان باز به صورت سنتی دم یا ته کشمش را نیز گرفت که کشمش اشاره شده کاملاً تمیز و مرتب شده درون کیسه و گونی بسته‌ بندی شده و عرضه آن صورت گیرد.

کشمش خشک بوانات فارس برای کسانی که حداقل در جنوب کشور زندگی می‌ کنند می‌ تواند انتخاب خوبی باشد تا اینکه به عنوان مثال از مناطق ملایر همدان، تاکستان قزوین یا کاشمر استان خراسان بخواهند خرید خود را انجام دهند و هزینه باربری بدهند اما اگر حجم خریدتان بالا باشد صرفه اقتصادی دارد که ثبت سفارش خود را به صورتی انجام دهید که با یک نیسان به عنوان مثال بار بیاید البته ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که بدانید کشمش بوانات از نظر میزان درصد قند در رتبه پایین‌ تری از تولیدات تاکستان قرار می‌ گیرد پس اگر به دنبال جنس مرغوب و سطح بالا هستید قطعاً باید از تاکستان قزوین خرید خود را انجام دهید نه صرفاً از این مجموعه، از هر کارخانه دیگری که در حال فعالیت است و شما می‌ توانید با ایشان ارتباط بگیرید.

موضوع بسیار مهم دیگر این است که اگر قصد خرید کشمش خشک بوانات فارس را به صورت فله‌ ای یا فرآوری نشده یا حداقل فرآوری شده دستی یا سنتی دارید در کارتون آن را خریداری نکنید چرا که کیلویی ۱۵۰۰ تومان به نرخ کل اضافه خواهد شد و به صورت کیسه آن را خریداری کنید نه حتی پلاستیک، چون کشمش درون پلاستیک ممکن است عرق کند و فاسد شود اما درون گونی چون منافذ متعدد هوا دارد لذا کشمش بسیار سالم‌ تر از کیسه‌ای خواهد بود، در نمونه کارتونی هم که بحث هزینه پیش می‌آید. برای اطلاع از قیمت مویز افغان با ما در تماس باشید.

قیمت کشمش خشک بوانات فارس

برای اینکه از قیمت کشمش خشک بوانات فارس مطلع شوید شماره تماس مدیر فروش مجموعه تولیدی کشمش آراد را در صفحات این سایت قرار داده‌ایم تا شما بتوانید به روز استعلام قیمت محصولات این منطقه را انجام دهید و در صورت رضایت و تایید، ثبت سفارش نموده تا بار برایتان در هر نقطه‌ای از ایران که هستید ارسال شود.

موضوع بسیار مهم این است که مجموعه تولیدی کشمش آراد خود یک مجموعه بوجاری و بسته‌ بندی انواع کشمش در تاکستان استان قزوین می‌ باشد و تولیدات این منطقه از ایران علاوه بر نمونه کشمش آفتابی در نژادهای مختلف انگور، کشمش تیزابی و کشمش طلایی و انواع مویز را نیز شامل می‌ شود، منطقه ای از ایران که به همراه ملایر استان همدان بیش از نیمی از کشمش ایران از همین دو منطقه تامین می‌ گردد اما گاهی اوقات پیش می‌ آید به علت کم بودن تولیدات آفتابی منطقه تاکستان از مناطقی نظیر بوانات هم بار وارد می‌ گردد البته همانطور که در بالا گفته شد نه برای فرآوری بلکه برای فروش به صورت فله‌ای و در کیسه که ارگانیک محسوب شده و به این صورت عرضه آن صورت بگیرد.

در حال حاضر که در انتهای مرداد ۱۴۰۲ هستیم قیمت کشمش خشک بوانات فارس که در واقع همان عسکری بدون هسته‌ می‌ باشد که در آفتاب، خشک شده است بدون آنکه ذره‌ ای خس و خاشاک و سنگریزه درون آن باشد و دم محصول هم گرفته شود کیلویی  ۷۳ هزار تومان عرضه می‌ گردد اما اگر به عنوان مثال محصول تاکستان را بخواهید با شرایط فوق، کیلویی ۷۷ هزار تومان فاکتور می‌گردد و توجه داشته باشید که درصد قند تولیدات تاکستان یک پله بالاتر از تولیدات بوانات استان فارس هستند و مشتریان این نوع کشمش‌ ها که بیشتر برای آبگیری آنها را می‌خواهند تولیدات تاکستان را ارجحیت قرار می‌دهند تا تولیدات بوانات. برای اطلاع از قیمت روز کشمش تاکستان با ما در تماس باشید.

موضوع بسیار مهمی که در مورد تولیدات کشمش ایرانی وجود دارد این است که به علت اینکه در سال گذشته یعنی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ فصل خوبی برای صادرات نبود و محصولات صادراتی هم همیشه باید از مایع نگهدارنده تیزاب استفاده کنند تا در طی ترانزیت مشکلی برای بار پیش نیاید و یا حتی بتوان تا چند ماه در انبار مقصد آن را نگهداری کرد لذا خیلی از مناطقی از ایران که کشمش را برای صادرات تولید می‌ کنند یعنی از انواع تیزابی و انگوری برای این موضوع استفاده می‌ کردند در سال جدید رو به تولید کشمش آفتابی خواهند کرد یعنی سرانه تولید این محصول در کشورمان قطعاً بالا خواهد رفت و همین باعث می‌ گردد در حال حاضر که قیمت آن بسیار بالا می‌ باشد در ابتدای فصل افت پیدا کند، افت قیمت کشمش تاکستان و ملایر به عنوان دو منطقه‌ ای از ایران که بیشترین تاثیر و مهم‌ترین تاثیر ممکن را روی نرخ کشمش‌های سایر نواحی دارند باعث می‌ گردد که قطعاً برای شروع فصل در منطقه بوانات استان فارس هم کاهش قیمت داشته باشیم و این قطعی است.

ولی به صورت کلی کشمش آفتابی در هر ناحیه ای از ایران که تولید می‌شود هیچ وقت نشده است که روی دست باغدار باقی بماند یعنی همیشه برای آن مشتری وجود دارد و روال همیشگی آن هم به این صورت است که از ابتدای مهر تا انتهای شهریور قیمت آن همیشه پلکانی افزایش پیدا می‌کند. محصول اشاره شده چه به صورت فله‌ ای و چه به صورت بوجاری شده درون کارتون در سراسر ایران عرضه می‌گردد و مشتریان بسیار زیادی دارد هرچند نمونه کارتون شده کشمش آفتابی که به آن پلویی می‌گویند در همان تاکستان قزوین و ملایر استان همدان است تولید شده و بازار کشور را سیراب می‌ کنند.

موضوعی که در مورد قیمت کشمش خشک بوانات بیش از بقیه عوامل ممکن است دخیل باشد این است که در نظر داشته باشید که آیا در میان محصول اشاره شده غوره یا کشمش هسته‌ دار هم مخلوط است یا خیر، چون اگر این مواردی که به آن اشاره شد درون کیسه کشمش یا کارتون کشمش قاطی باشد قطعاً باید نرخ آن پایین‌ تر هم بیاید و این مناسب کسانی است که به دنبال کاسبی بار هستند و خرید و فروش کشمش انجام می‌ دهند نه صرفاً مصرف کننده، که البته وظیفه تولیدکننده یا کارخانه این است که این را به مشتری بگوید نه اینکه جنس ضعیف را با نام جنس درجه یک و سوپر به مشتری خود عرضه کند.

از طرفی چون عملاً کارخانه‌ ای به عنوان کشمش خشک بوانات فارس وجود ندارد شما باید عملاً با دلال‌ های کشمش وارد معامله شوید چون باغدار و کشاورز عموماً به صورت مستقیم محصول خود را عرضه نمی‌ کند و آن را به دلال و واسطه می‌ فروشد تا پول نقد را بلافاصله بگیرد و به زندگی خود بزند و دلال است که بار اشاره شده را برای مشتریان چه در داخل استان و چه در خارج از استان عرضه می‌ کند، پس توجه ویژه داشته باشید قرار نیست اگر قصد خرید غیرحضوری دارید به راحتی اعتماد کنید این موضوع بسیار مهم است اگر کارخانه بود تکلیف مشخص است اما چون اینجا بحث شخص پیش می‌ آید ممکن است هر اتفاقی برای مال شما بیفتد.

خرید کشمش خشک بوانات شیراز

با وجود اینکه مجموعه تولیدی کشمش آراد در تاکستان استان قزوین فعالیت دارد و این منطقه از تولیدکنندگان اصلی انواع کشمش در کشورمان می‌ باشد لذا مشتری این امکان را دارد که خرید کشمش خشک بوانات شیراز را هم در این مجموعه با شرایطی که در بالا گفته شد انجام دهد، محصولاتی که بوجاری نشده درون کیسه و گونی می‌ باشند و در بازار کشورمان در حجم وسیعی خرید و فروش آنها صورت می‌ گیرد.

با وجود اینکه این مرکز در تاکستان قزوین کارخانه کشمش دارد لذا اگر قصد خرید محصولات اشاره شده را داشته باشید از همان مناطق یعنی بوانات استان فارس بار برایتان بسته‌ بندی و ارسال می‌ شود که این کار توسط باربری صورت می‌گیرد یا به صورت اتوبوسی و یا به صورت کامیونی که در هر شهری امکان اینکه بار را تحویل بگیرید وجود دارد.

باید توجه داشته باشید که محصولات فله‌ ای یا کیسه‌ ای همیشه به صورت نقدی خرید و فروش می‌ شوند نه به صورت چکی یا اعتباری یعنی شما اگر کشمش کارتونی بخواهید این امکان برای شما وجود دارد که بار به صورت چکی تقدیمتان گردد که پس از استعلام شماره حساب و تایید مکان شما بار برایتان ارسال شده و اگر با همان قیمت نقدی بخواهید می‌توانیم چک ۲۰ روزه از شما دریافت نماییم آن هم پس از پرداخت ۱۰ درصد کل معامله به صورت بیعانه.

نوع بسته‌ بندی کشمش‌های اشاره شده اگر از استان فارس بخواهید به صورت کیسه‌ای خواهد بود که بین ۲۰ تا ۴۰ کیلو متغیر است یعنی مطابق با خواست مشتری ممکن است کیسه‌ ها ۲۰، ۳۰ یا ۴۰ کیلویی بسته‌ بندی شود و ارسال آن انجام گیرد هرچند امکان اینکه خرید به صورت حضوری هم داشته باشید هست یعنی پس از هماهنگی کردن با مدیر فروش این مجموعه خرید حضوری در شهر بوانات استان فارس داشته باشید. برای اطلاع از قیمت مویز سیاه بی دانه با ما در تماس باشید.

موضوع بسیار مهمی که وجود دارد این است که پس از افزایش قیمت‌های زیاد کشمش آفتابی در ایران که حداقل از چند سال پیش این اتفاق افتاد و رشد بسیار بالای آن به گونه‌ ای که در سال ۹۶ قیمت هر کیلو کشمش بوانات ۴ هزار تومان بود و الان به این قیمت اشاره شده که در بالا به آن پرداخته شد رسیده است همین موضوع باعث گردیده کلاهبرداری‌های بسیاری در میان انواع کشمش علی الخصوص آفتابی صورت گیرد تا قیمت را پایین بیاورند و اصطلاحا مشتری را جذب کنند یکی از همین کارا این است که غوره به درون کشمش اضافه می‌ کنند چون ظاهر غوره دقیقاً عین کشمش است و انگور خام یا نرسیده که خشک شود در واقع همان غوره می‌ باشد حال به محصول اشاره شده که ترش است شیره کشمش زده تا شیرین و قنددار شود و سپس ۲۰ الی ۳۰ درصد آن را با کشمش قاطی کرده و به راحتی می‌توانند تا کیلویی ۱۰ هزار تومان قیمت را پایین بیاورند و به اصطلاحاً به این صورت مشتری را جذب کنند.

توجه داشته باشید کشمش اگر بدون هسته و بدون دانه باشد برای مصارف آبگیری بسیار بهتر است و به همین جهت هم هستش که خیلی از مشتریان به دنبال خرید این نوع کشش هستند و توجه داشته باشید که کشمش‌های بوانات استان فارس درصد قند پایینتری نسبت به تولیدات تاکستان استان قزوین دارند ولی بالاتر از ملایر، ابهر و کاشمر استان خراسان قرار می‌گیرند به همین جهت مشتری بیشتر مایل است از محصولات تاکستان خریداری کند اگر آن چیزی که می‌خواست را به دست نیاورد از تولیدات بوانات خرید خود را انجام خواهد داد و این موضوع را هم در نظر داشته باشید حداقل ارسال در این مجموعه ۱۰۰ کیلو خواهد بود.

با وجود اینکه گفته شده شیراز یکی از تولیدکنندگان کشمش در ایران شناخته می‌ شود اما به واقع به این گونه نیست و شهرهای اطراف آن در استان فارس انگور و کشمش زیادی در اختیار دارند و بیشتر تولیدات استان فارس جهت فروش در بازار داخلی کاربرد دارد و به ندرت پیش می‌ آید که برای صادرات از آنها استفاده شود و سابقه صادرات تولیدات این استان هم عموماً به کشورهای عربی جنوب خلیج فارس برمی‌گردد آن هم به انواع مویز تا کشمش چون به صورت کلی کشورهای اشاره شده اگر قرار باشد کشمش خریداری کنند فقط نمونه انگوری زرد را خریداری می‌ کنند که مربوط به تولیدات شهر تاکستان قزوین، ملایر همدان و بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی است.

موضوع بسیار مهم دیگر این است که وقتی برخی از مشتریان با این مجموعه تماس می‌ گیرند می‌ گویند ما کشمش بوانات می‌ خواهیم که شیره‌ دار باشد این تعبیر اشتباهی است که همین موضوع باعث گردیده دلال‌های کشمش از همین جمله نهایت سوء استفاده را ببرند و باری که از باغدار جمع آوری می‌ کنند را درون آن شیره ریخته و دست مشتری می سپارند و می‌ گویند ببینید بار شیره‌ دار تحویلتان دادیم در صورتی که فقط ابتدای فصل است که بار تازه تولید شده در واقع همان انگور خشک شده کمی رطوبت را به خود می‌گیرد و اگر کشمش ته انبار باغدار و کشاورز باقی بماند یا حتی در کارخانه ممکن است این فشار حجم زیاد کشمش‌های بالاتر باعث گردد کمی از شیرهای کشمش به بیرون تخلیه گردد.

قیمت عمده کشمش بوانات

مشتری باید این موضوع را بداند که قیمت هر نوع کشمشی عموماً در شهریورماه که اولین کشمش‌ها وارد بازار شد معین می‌گردد و به نوعی تعیین کننده قیمت این محصولات در ادامه فصل خواهد بود، ممکن است یک نوع کشمش در ابتدای شهریورماه (از موجودی فصل قبل) قیمت آن به عنوان مثال ۷۵ هزار تومان اما کمتر از یک ماه دیگر یعنی در اوایل مهرماه همان محصول تازه با کیفیتی قوی ‌تر، قیمت را با ۵۵ هزار تومان شروع کند و این پروسه هر ساله ادامه می ‌یابد.

کشمش خشک بوانات فارس هم از این قاعده مستثنا نیست اگر به دنبال استعلام قیمت عمده کشمش خشک بوانات فارس حداقل در حال حاضر که در انتهای مرداد ۱۴۰۲ هستیم می‌ باشید باید کمی صبر کنید تا نهایتاً ۲۰ روز دیگر نرخ کلی آن حداقل برای استارت کار مشخص خواهد شد و در همین ابتدا هم میزان موجودی کل کشمش در طول سال این موضوع را مشخص می‌کند که بتوان پیش بینی انتهای فصل و قیمت تمام شده کشمش را هم نمود. اگر میزان موجودی را بالا حدس بزنیم بیانگر این موضوع است که سال کم دردسری برای آن نوع کشمش خواهیم داشت ولی اگر میزان موجودی کم باشد دردسرهای بسیار زیادی را شاهد خواهیم بود.

به عنوان مثال در حال حاضر که در تابستان ۱۴۰۲ هستیم قیمت کشمش آفتابی تاکستان هر روزه گران می‌شود چرا چون از ابتدا می‌دانستیم (ابتدای فصل) که میزان موجودی کشمش بالا نیست و پیش بینی این شرایط را می ‌کردیم و متاسفانه مشکل بزرگتر این است که عموما بعد از عید هر سال کشمش دیگر دست باغدار نیست بلکه دسته یک سری دلال بی ‌سواد و فرصت طلب است که از هر حربه ‌ای برای گران کردن محصول خود استفاده می ‌کنند. برای اطلاع از قیمت کشمش سبز پیکامی با ما در تماس باشید.

متاسفانه همین چند روز پیش در همین مجموعه یکی از شرکت‌های معتبر بسته ‌بندی در ایران سفارش کشمش را از مجموعه تولید کشمش آراد داشت آنقدر قیمت کشمش آفتابی به صورت فله ای روز به روز نوسان پیدا ‌کرد که شرکت اشاره شده باور این مطلب را نمی ‌توانست متصور شود، یعنی فکر می‌کرد که این مجموعه در حال گران کردن کشمش تولیدی خود می‌باشد در صورتی که اصلاً به این صورت نیست و اگر در زمینه این محصول کار کرده باشید به خوبی می ‌دانید که آن محصولاتی که شما در بازار می ‌بینید که به عنوان کشمش سوپر یا درجه یک درون کارتون بسته ‌بندی شده و مصرف می‌کنید ماده اولیه آن که دارای دم، شاخه، سنگریزه و خس و خاشاک می‌ باشد دست باغدار و کشاورز است و یا در ادامه دست دلال و کارخانه برای اینکه مشتری خود را تامین کند باید نیاز خود را از قشرهای اشاره شده تهیه تا در کارخانه خود کارهای بوجاری و بسته ‌بندی را انجام دهد.

یا حتی در ابتدای دی ۱۴۰۲ سفارش سه کانتینر کشمش انگوری طلایی برای تحویل در بندر ازمیر دریافت گردید، همیشه وقتی سفارش ثبت می ‌شود که بیعانه سفارش واریز گردد و چون واریز این وجه سه روز طول کشید دقیقاً طی همین سه روز کیلویی ۲۰۰۰ تومان کشمش اشاره شده گران شد و همین موضوع باعث برهم زدن معادلات قیمتی کشمش اشاره شده گردید و به همین راحتی مشتری که برایش بسیار زحمت کشیده بودیم از دست رفت.

باید بدانید تا زمانی که یک سیستم نظارتی دقیق و مشخص که قطعاً باید از سمت دولت باشد روی این محصولات مهم قرار نگیرد هر ساله شاهد این اتفاقات هستیم و همین موضوع هم باعث گردیده که خیلی از کارخانه‌ ها که توانایی رقابت را با کارخانه ‌هایی که از نظر سواد در سطح بالاتری هستند ندارد، دلالی کشمش انجام می دهند یعنی بار فله را می‌خرند، انبار می‌کنند و پس از مدتی با قیمتی گران ‌تر به کارخانه‌های دیگر می ‌فروشند بدون آنکه خط تولید خود را روشن کرده و استهلاکی بر دستگاه‌هایشان اضافه شود یا حتی هزینه کارگر و آب و برق و گاز بدهند.

موضوع بسیار مهم در مورد قیمت‌ های کشمش در شروع فصل که از مهر ۱۴۰۲ شروع می‌ شود این است که با توجه به پیش‌ بینی‌ های این مجموعه و ارتباط‌ هایی که با باغداران سراسر کشور داریم اکثر آنها مایل به تولید کشمش آفتابی هستند تا نمونه تیزابی، دو نمونه کشمشی که بیشترین حجم تولید کشمش را در کشورمان به خود اختصاص می‌ دهند و مابقی کشمش ها و مویزها در رتبه‌های بعدی قرار می‌ گیرند لذا باید توجه کنید به علت افزایش میزان تولید محصول آفتابی قیمت کشمش اشاره شده در ابتدای فصل کاهشی خواهد بود که حتی تا ۲۰ درصد هم آن را پیش بینی می‌ کنیم قطعاً محصول تیزابی هم کاهش خواهد داشت اما میزانش نهایتاً تا ۱۰ درصد خواهد بود چون هنوز حجم قابل توجهی از کشمش تیزابی سال گذشته و فصل گذشته روی دست باغدار باقی مانده که همان‌ ها باید نیاز بازار کشور را حداقل تا قبل از عید تامین کنند.

موضوع بعدی این است که قیمت کشمش بوانات و دیگر مناطق استان فارس متاثر از تولیدات تاکستان و ملایر خواهد بود منطقه‌ ای که بیشترین میزان تولید انواع کشمش را در کشورمان به خود اختصاص می‌ دهند و تقریباً تمامی باغداران و کارخانه‌ داران سایر مناطق ایران نگاه به نرخ دو منطقه اشاره شده می‌ کنند تا اشل قیمتی خود را در طول سال به دست آورند به همین جهت اگر باغدار یا کشاورز هستید و بارتان به دست آمده، توصیه می‌ کنیم که صبر کنید آن هم تا چند روزی که از مهر بگذرد و به این صورت مشخص کند قیمت انواع کشمش علی الخصوص آنهایی که گرد و بیضی شکل هستند به چه صورتی خواهد بود، لازم به ذکر است که محصولات قلمی بیشتر مربوط به تولیدات کاشمر و خلیل آباد استان خراسان رضوی خواهند بود.

خرید کارتونی کشمش صادراتی خشک بوانات فارس

در بالا هم توضیح داده شد عملاً در شهر بوانات استان فارس کارخانه‌ ای وجود ندارد و نهایتاً تعداد آن به یک یا دو عدد می‌ رسد به همین جهت محصولات این منطقه از ایران به صورت فله‌ ای و در کیسه به فروش می‌ رسد و نهایتاً با دست باغدار یا با دستگاه‌های سرند زنی که مکانیکی هستند کار تمیز کردن این محصولات انجام می‌ شود و به همان صورت در بازار داخلی فروش آنها صورت می‌ گیرد، به ندرت پیش می‌ آید که منطقه دیگری از ایران بار را از این منطقه یعنی بوانات استان فارس خریداری کرده تا درون کارتون کرده و برای صادرات از آنها استفاده کند.

اما اگر به دنبال خرید کارتونی کشمش صادراتی خشک بوانات فارس هستید باید بدانید که می‌ توانید خرید کشمش فله را از شهر اشاره شده انجام داده و در کارخانه‌ های بوجاری و بسته‌ بندی کشمش به صورت دستمزدی بار اشاره شده را برایتان فرآوری و بسته‌ بندی کرده و به این صورت شما کشمش اشاره شده را تمیز شده درون کارتون تحویل بگیرید و اقدام به فروش آن داشته باشید اما چون تولیدات این منطقه از ایران به صورت آفتابی و یا سایه خشک هستند و از مایع تیزاب به ندرت در آن استفاده می‌ شود برای صادرات مناسب نیستند و نمی‌ توان روی این موضوع حساب ویژه‌ای باز کرد. برای اطلاع از قیمت روز کشمش آفتابی با ما در تماس باشید.

اما به عنوان مثال این استان در شهرهایی مانند داراب و دشمن زیاری مویز‌هایی در اختیار دارد که برای صادرات مناسب هستند و اتفاقاً درون کارتون بسته‌ بندی آنها صورت می‌گیرد و همین مجموعه یعنی مجموعه تولیدی کشمش آراد به کشورهایی نظیر انگلیس و عمان سابقه صادرات این محصولات را در حجم یک تن داشته است محصولات ارزشمندی که دیمی هستند و از کود و سم در آنها استفاده نمی‌ شود، اما چون هسته‌ دار بوده و رنگ آنها قرمز است، کمتر از آنها برای صادرات استفاده می‌ گردد اما گاهی اوقات مشتریان خاص خود را دارد و به دنبال تهیه آن هستند.

برای صادرات عموماً از محصولاتی استفاده می‌ شود که از مایع نگهدارنده استفاده گردد که این مایع نگهدارنده در کشورمان همان تیزاب داغ است که وقتی انگور را در شهریورماه چیدند چند ثانیه درون آن فرو برده و در مقابل آفتاب پهن می‌ کنند تا کار خشک شدن آن با نور آفتاب انجام گیرد و در ادامه اگر از گوگرد هم استفاده کنند می‌تواند بسیار بهتر باشد چون به نوعی این دود و این ماده آفت زداست چون محصول اشاره شده از مایع تیزاب هم استفاده کرده به راحتی می‌ توان تا یک سال آن را در انبار ذخیره نمود.

از دیرباز در این استان در شهرهایی نظیر بوانات، دشمن زیاری و داراب از مایع تیزاب و گوگرد استفاده نمیشده است و همیشه به این صورت بوده که وقتی انگور را می‌چینند آن را در آفتاب و یا سایه پهن می‌ کردند تا به صورت طبیعی خشک شود و این طبیعی خشک کردن عموماً ممکن است تا ۱۵ روز طول بکشد و تنها ریسکی که ممکن است داشته باشد این است که اگر در طی این مدت باران بیاید ممکن است بار اشاره شده را از بین ببرد و خسارت‌های جبران ناپذیری به محصول باغدار وارد آورد. البته در روش سایه خشک به این صورت است که زیر یک سقف این کار انجام می‌ شود و ریسک اشاره شده را ندارد اما چون محدودیت جا و مکان وجود دارد به همین جهت کمتر، کشاورزان رو به تولید با این روش می‌آورند و اگر هم آوردند قیمت آن بالاتر از نمونه آفتاب خشک خواهد بود و به همین جهت مشتریان بسیار کمتری هم نسبت به نمونه آفتابی دارند.

با توجه به اینکه تولیدات بوانات همانطور که در بالا هم گفته شد منحصراً به انواع کشمش آفتابی می‌ شود آن هم در نژادهای مختلف انگور، لذا توجیه صادراتی برای محصولات اشاره شده وجود ندارد و برای فروش داخل هم از کشمش آفتابی‌های بی‌ دانه استفاده می‌ شود که همان‌ هایی که در تاکستان و ملایر تولید می‌ گردند و در کارخانه‌های دو شهر اشاره شده بوجاری و بسته‌ بندی می‌ شوند. 

توجیه ندارد که کارخانه‌ های کشمش در ایران بار را به صورت فله از بوانات خریداری کنند و پس از بوجاری درون بسته‌ بندی کارتونی عرضه کنند فقط زمانی که شرایط کشمش آفتابی در دو منطقه اشاره شده به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان محصول آفتابی در ایران بحرانی می‌ شود از مناطق دیگر کشمش آفتابی وارد می‌ گردد حتی زمانی برخی از کارخانه‌ های تاکستان یا ملایر جنس بوانات را با جنس تولیدی در این دو شهر مخلوط می‌ کردند و در بازار عرضه می‌ نمودند. زمانی صرفه اقتصادی داشت اما الان اگر محاسبه کنید کیلویی حداقل ۱۵۰۰ تومان هزینه حمل از بوانات تا شهرهایی مانند تاکستان یا ملایر خواهد بود و طبیعتاً هزینه اشاره شده به هزینه‌ های تولید اضافه خواهد شد و خروجی بار هم طبیعتاً گرانتر می‌ شود.

بهترین کشمش خشک بوانات فارس

در واقع بهترین کشمش خشک بوانات فارس همان کشمش عسکری می ‌باشد که در نمونه  بی دانه و دانه ‌دار تولید می ‌گردد و در سراسر ایران عرضه آن انجام می ‌گیرد. به صورت کلی منطقه اشاره شده از ایران در زمینه تولید کشمش آفتابی تخصص و تبحر دارد و تقریباً هر نوع انگوری را یا در آفتاب خشک می ‌کند یا در سایه و به ندرت از مایع تیزاب استفاده می ‌کند و به علت میزان تولید بالای کشمش آفتابی در این منطقه همیشه توانسته خلاء موجودی این نوع کشمش را که عموماً بعد از عید اتفاق می‌افتد را پر کند.

در سال ۹۷ –  ۹۸ بود که میزان تولید کشمش آفتابی در شهر تاکستان استان قزوین به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی کشمش اشاره شده کم بود و به نوعی بعد از عید عملاً محصول آفتابی در این شهر وجود نداشت چون تقریباً اکثر باغداران رو به تولید کشمش تیزابی کرده بودند، همین موضوع باعث گردید از شهر بوانات، کشمش آفتابی در حجم وسیعی وارد شود و از اینجا یعنی شهر تاکستان به صورت فله‌ ای عرضه آن انجام گیرد یا به صورت بوجاری شده درون کارتون که آن موقع که قیمت فروش کشمش آفتابی تاکستان کیلویی ۶ هزار تومان بود آن هم به صورت فله‌ ای و در کیسه، محصول آفتابی بوانات کیلویی ۵۵۰۰ تومان بود.

اما موضوع بسیار مهم در مورد نوع کشمش آفتابی این منطقه از ایران یعنی بوانات میزان درصد قند پایین‌تر از تولیدات تاکستان است و همین موضوع باعث گردیده مردم بیشتر مایل به خرید کشمش آفتابی از شهر تاکستان استان قزوین باشند تا از بوانات و اگر موجودی تاکستان کم یا قیمت آن خیلی بالا رفت ناچار از مناطق دیگری نظیر بوانات و ملایر یا حتی ابهر نیاز خود را تامین می ‌کنند.

توجه داشته باشیم که بیشتر مشتریان ایرانی که به دنبال خرید کشمش آفتابی به صورت فله‌ ای و در کیسه هستند آن را برای آبگیری می ‌خواهند و محصولی که شما برای آبگیری در نظر داشته باشید باید درصد قند بالایی داشته باشد و حتی الامکان بدون هسته بوده و بهتر است تمیزشده و بدون دم و شاخه باشد اما موضوع بسیار مهمی که باید توجه قرار بگیرد همین است که خیلی از دلال‌ های کشمش از این موضوع سوء استفاده می‌کنند و چون می‌دانند کسی که بار را برای آبگیری بخواهد به دنبال نرخ ارزان‌ تر است به همین جهت از کشمش‌های نامرغوب یا حتی تیزابی بدون گوگرد که در آفتاب قرار گرفته استفاده می‌کنند و در میان آن غوره ریخته و به آن شیره شکر می‌ زنند و به همین راحتی می ‌توانند محصولی را بدهند که ۳۰ درصد حداقل ارزان ‌تر از بهترین نوع کشمش آفتابی باشد. برای اطلاع از فروش مویز سرخ هسته دار با ما در تماس باشید.

به عنوان مثال قیمت کشمش آفتابی بدون هسته و ۱۰۰ درصد بدون غوره در این مجموعه کیلویی ۷۰ هزار تومان می باشد آن هم از جنس تاکستان که مرغوب ‌ترین نوع آفتابی است حال اگر محصول تیزابی بدون گوگرد که به آن غوره هم اضافه شده و شیره شکر هم خورده شده بخواهیم به مشتری تقدیم کنیم کیلویی ۵۰ هزار تومان خواهد بود و جالب آنکه دلال های کشمش محصول اشاره شده را با نام کشمش آفتابی در بازار به فروش می ‌رسانند و کیلویی ۶۰ هزار تومان به مشتری تقدیم می ‌کنند و می‌گویند ببینید از جنس ۷۰ هزار تومانی هم ارزان ‌تر است و جالب آنکه محصول اشاره شده کاملاً تمیز شده و بدون هسته است و آن ۲۰ الی ۳۰ درصد غوره‌ای که به آن اضافه شده چون شیره شکر خورده شیرین و قنددار می‌شود یعنی مشتری اصلاً متوجه اضافه شدن ناخالصی در آن نخواهد ‌گردید.

اگر به دنبال خرید کشمش آفتابی هستید باید بدانید که بهترین کشمش بوانات فارس با بهترین کشمش منطقه ای مانند تاکستان قزوین غیر قابل مقایسه است چون بزرگترین دلیلی که باعث می‌ شود خریدار به دنبال یک نوع خاص از کشمش آفتابی بگردد میزان قند آن است و تولیدات تاکستان قزوین در ایران سرآمد این موضوع می‌ باشد، تنها زمانی خرید از بوانات برای مشتری توجیه دارد که در جنوب کشور زندگی کند چون فاصله نزدیک باعث می‌ شود که هزینه حمل بسیار کمتری نسبت به منطقه‌ ای مانند تاکستان یا ملایر برایش داشته باشد.

ولی توجه داشته باشید یک ویژگی جالبی که تولیدات بوانات دارد این است که باغدار و کشاورز پس از تولید کشمش یعنی تبدیل انگور به کشمش زیر نور آفتاب خود اقدام به تمیز کردن محصول می‌ کند و عموماً محصولات بوانات از نظر تمیزی و مرتب بودن کشمش در ایران رتبه اول را به خود اختصاص می‌ دهند (به صورت سنتی) توجه داشته باشید اگر سلیقه خاصی در پهن کردن انگور داشته باشید و با همان منوال مراقبت بیشتری در حین خشک شدن انجام دهید خروجی کار تمیزتر و مرتب‌تر در خواهد آمد و این را باور داشته باشید که ۵۰ درصد کار تمیزی محصول است که بیشتر به چشم مشتری می‌آید. برای اطلاع از فروش مویز سرخ هسته دار با ما در تماس باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما