کشمش تیزابی یا سلطانی چگونه تولید می شود؟

کشمش تیزابی یا سلطانی یکی از محصولات پرفروش در بازار داخل و امر صادرات می باشد که ایران یکی از تولیدکنندگان اصلی آن در دنیا شناخته شده اما اینکه چگونه تولید می شود در پایین مقاله بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

برای اطلاع از قیمت کشمش سبز پیکامی با ما در تماس باشید.

کشمش تیزابی یا سلطانی

یکی از محصولات پرفروش و پرحجم از نظر میزان تولید در دنیا کشمش تیزابی و سلطانی می باشد که به علت این که می توان آن را تا مدت زیادی در انبار نگهداری کرد مشتریان بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد و البته جنس انگور و کشمش مورد نظر هم بی تأثیر در فروش آن نیست.

این کشمش از انگور بی دانه و البته دانه دار تولید می شود یعنی وقتی که انگور در شهریورماه (در ایران حداقل) چیده شد برای اینکه بتوان آن را برای مدت زمان طولانی تری در انبار دپو کرد ابتدا به مایع تیزاب داغ آغشته کرده و سپس در مقابل آفتاب پهن می کنند و به جای ۱۵ روز برای تولید کشمش آفتابی نهایتا ۵ روز آن را از مقابل آفتاب جمع خواهند کرد.

این کار را باغدار و کشاورز انجام می دهد و در ادامه تصمیم می‌ گیرد که به انگوری که خشک شده است و تبدیل به کشمش گردیده گوگرد بزند یا نزند. زدن یا نزدن گوگرد به محصول باعث تولید دو نوع کشمش می‌شود که یکی همان تیزابی گوگردی قهوه‌ای روشن است و دیگری تیزابی بدون گوگرد قهوه ای تیره که به آن خرمایی می گویند.

برای استعلام قیمت روز کشمش آفتابی می توانید مستقیما با مدیر فروش کارخانه ارتباط بگیرید.

به صورت کلی میزان فروش نمونه بی دانه بسیار بیشتر از نمونه دانه دار است به همین جهت باغداران اکثراً مایل به تولید نمونه تیزابی بدون دانه هستند و نمونه دانه دار حداقل بوجاری و فرآوری نمی شود و به همان صورت برای مصارف دام و طیور و مواردی از این دست به فروش می رسد.

بیشترین مشتریان کشمش اشاره شده کشورهای شمالی ایران، هند، مالزی، سنگاپور و اندونزی می باشد که اگر نرخ محصول اشاره شده در داخل کشور با نمونه جهانی مطابقت داشته باشد به راحتی می توان بازار این کشورها را قبضه کرد اما در حال حاضر که در ابتدای تیر ۱۴۰۲ هستیم به علت عدم تطابق نرخ ارز توافقی که برای صادرات محاسبه می‌ شود و قیمت این نوع کشمش، باعث می گردد میزان صادراتش به ندرت و با حجم بسیار پایینی صورت گیرد.

محصول تیزابی گوگردی ⇓

کشمش تیزابی یا سلطانی

بهترین تولیدکنندگان کشمش تیزابی در ایران

تقریباً تمام مناطقی که انگور در اختیار دارند و کشمش تولید می‌ کنند محصول اشاره شده را نیز در دستور تولید دارند که می توان به قوچان، استان خراسان، بوانات استان فارس، زنجان و ابهر استان زنجان، ملایر استان همدان، تاکستان استان قزوین، بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی و اراک استان مرکزی اشاره نمود اما اینجا دو پارامتر پیش می آید که کدام یک بهترین کیفیت و کدام یک پرحجم ترین میزان تولید را در کشورمان به خود اختصاص می دهند.

به منظور اطلاع از شرایط فروش مویز سرخ هسته دار با کارشناس ما در ارتباط باشید.

اگر به دنبال بهترین کیفیت این نوع کشمش هستید قطعاً باید به سراغ تولیدات تاکستان استان قزوین بروید دیرترین منطقه‌ای در ایران که انگورش چیده می شود همین منطقه است و باعث می شود انگور اشاره شده کاملاً رسیده چیده شود و قند آن در بالاترین میزان خود باشد اما از نظر حجم دو منطقه در ایران هستند که این شاخصه را به خود اختصاص می‌ دهند یکی همین تاکستان استان قزوین و دیگری ملایر استان همدان که از نظر کیفیت تولیدات تاکستان یک سر و گردن بالاتر از تولیدات ملایر قرار می گیرد.

لازم به ذکر است اگر جنس اشاره شده را برای بازار داخل بخواهید عموما این محصول برای مرکز و نیمه جنوبی کشورمان خوش فروش است و اگر برای صادرات بخواهید بستگی به عیار خریدارتان در آن طرف مرزها دارد. اگر جنس مرغوب و درجه یک و سطح بالا می خواهد تولیدات تاکستان قزوین به کارتان خواهد آمد و اگر جنس ارزانتر که قیمتی پایین تر دارد تولیدات ملایر بسیار مناسب خواهد بود.

تعداد کارخانه های بالای بوجاری و فرآوری این نوع کشمش ها در دو شهر اشاره شده باعث گردیده که دست شما برای خرید باز باشد و اگر یک کارخانه قیمت بالا یا کیفیت کم تقدیمتان کرد می توانید از سایر این مراکز استعلام بگیرید و طبیعتا یکی از همین مجموعه ها رقابتی ترین قیمت را در کنار بالاترین کیفیت تقدیمتان خواهد کرد چه برای بازار داخلی و چه فروش برای صادرات.

به منظور مطلع شدن از قیمت کشمش در تهران با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

محصول تیزابی بدون گوگرد ⇓

بهترین تولیدکنندگان کشمش تیزابی در ایران

کارخانه کشمش آراد واقع در شهر تاکستان استان قزوین

یکی از کارخانه های بوجاری و فرآوری کشمش تیزابی در کشورمان مجموعه تولیدی کشمش آراد واقع در شهرک صنعتی خرمدشت شهر تاکستان استان قزوین است و ویژگی منحصر به فرد آن فروش و صادرات مستقیم و بدون واسطه تولیدات خود است، برعکس تمامی سایت های اینترنتی که کار دلالی و واسطه‌ گری می کنند یعنی جنس را از کارخانه خریداری کرده و به خریدارشان می فروشند و طبیعتا میزانی سود خود را هم روی نرخ لحاظ خواهند کرد.

جهت اطلاع از قیمت جهانی کشمش تیزابی ملایر و تاکستان با شماره هایی که در سایت مشاهده می کنید تماس بگیرید.

مجموعه اشاره شده چون به صورت مستقیم محصولات خود را به فروش می رساند آن مشتریانی که حضوری به کارخانه می آیند چند کیفیت مختلف جلویشان قرار می دهیم تا ایشان باشند که انتخاب کنند کدام یک از این محصولات به کارشان خواهد آمد. به عنوان مثال همین کشمش تیزابی گوگردی در سه کیفیت جلوی مشتری قرار داده می شود که برای بازار داخل و در کارتون ۹ کیلویی یا همان هشت و نیم کیلو خالص جنس سوپر یعنی بالاترین کیفیت ممکن که یک کارخانه ممکن است تولید کند ۷۵۰ هزار تومان در تیرماه ۱۴۰۲، جنس درجه یک ۷۱۰ هزار تومان و جنس درجه  دو ۶۳۰,۰۰۰ تومان فاکتور می شود، اگر مشتری یا شخص بازدید کننده واقعا مشتری باشد باید یکی از همین محصولات را خریداری کند.

لازم به ذکر است که بدانید علاوه بر اینکه کار گوگرد زدن محصولات اشاره شده را باغدار و کشاورز انجام می دهد بلکه کارخانه ها هم کوره دارند و در این کوره ها کار گوگردزنی را نیز خودشان هم انجام می دهند تا عیار کشمش بالاتر رود و خوش رنگ و لعاب تر شود.

با استفاده از دستگاه سورتینگ بادقتی که این مجموعه در کارخانه خود تجهیز کرده که از ایتالیا وارد شده و دو سالی است که روی خط سوار گردیده جنسی که در این مجموعه تولید می‌ شود را کمتر در سایر کارخانه‌ ها می بینید و این موضوع را زمانی متوجه می‌ شوید که نمونه کشمش تولید شده این مرکز را در کنار تولیدات سایر مناطق و کارخانه های کشمش قرار دهید آن وقت پس از بررسی کیفیت متوجه رقابتی بودن قیمت ارائه‌ شده خواهید شد.

کارخانه کشمش آراد واقع در شهر تاکستان استان قزوین

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما