میزان صادرات کدام نوع کشمش ایرانی، بیشتر است؟

کشمش یکی از محصولاتی به شمار می رود که در هر کشور تولیدکننده آن بیشتر از آنکه برای فروش داخلی مورد استفاده قرار گیرد جهت صادرات از آن بهره می برند اما آیا می دانستید در ایران کدام نوع کشمش بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص می دهد؟

برای اطلاع از قیمت کشمش سبز پیکامی با ما در تماس باشید.

کشمش های تولیدشده در کشورمان

ایران یکی از تولیدکنندگان اصلی انواع انگور و به دنبال آن کشمش می باشد که سالیانه حجم قابل توجهی از آن در سطح کشورمان تولید می‌ شود. طبق آماری که در سال ۹۵ گرفته شده حدود ۲۰۰ هزار تن در کشورمان کشمش تولید می گردد و چون این محصول و میزان تولیدش بیشتر از نیاز هر کشوری می باشد لذا باید آن را صادر کرد تا تراز موجودی آن در پایان فصل صفر گردد.

مناطق بسیاری در ایران هستند که انگور تولید می کنند و چون مدت زمانی که نهایتاً می شود انگور را ذخیره کرد حدود یک یا نهایتا دو ماه است و میزان مشخصی از آن در بازار داخل به فروش می‌ رود و مابقی باید صادر گردد، اما باز حجم قابل توجهی از انگور باقی خواهد ماند به همین جهت قرن‌ هاست که باغداران و کشاورزان تصمیم گرفته اند که مابقی انگور را تبدیل به کشمش کنند و به این صورت می توانند برای مدت طولانی تری آن را در انبار ذخیره داشته باشند.

برای استعلام قیمت روز کشمش آفتابی می توانید مستقیما با مدیر فروش کارخانه ارتباط بگیرید.

اما اگر قرار باشد مناطق اصلی تولیدکننده کشمش را در کشورمان نام ببریم باید به استان قزوین در شهری مانند تاکستان، استان همدان در شهری مانند ملایر، استان آذربایجان شرقی در شهرهایی مانند بناب، مراغه و ملکان، استان خراسان رضوی در شهرهایی نظیر قوچان، کاشمر و خلیل آباد و استان فارس در شهرهایی مانند بوانات و دشمن زیاری می باشد که به صورت کلی تولیدات این مناطق بر پایه کشمش های قلمی و کشمش پلویی خواهد بود.

نوع خشک کردن این کشمش ها یا به صورت مستقیم در آفتاب است که به این محصولات کشمش آفتاب خشک می گویند و یا اینکه  برای ذخیره به مدت طولانی تر حتی بیش از یک سال باید مایع و ماده نگهدارنده بر روی آن باشد تا از آفات، کپک و خوردگی جلوگیری به عمل آورد. در کشورمان از مایع تیزاب استفاده می کنند مایعی که مانند یک لایه بر روی کشمش پوشیده شده تا بتوان آن را حتی تا دو سال هم در انبار نگهداری کرد. روش دیگری هم داریم که استفاده از سایه می باشد به کشمش حاصل کشمش سایه خشک گفته می‌شود و میزان تولیدش هم بسیار کم است.

محصول طلایی صادراتی ⇓

کشمش های تولیدشده در کشورمان

کشمش صادرات چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

در بالا به این پرداخته شد که اگر شما بخواهید برای مدتی طولانی تر یک محصول را نگهداری کنید باید به آن تیزاب بزنید و چون در صادرات پروسه تولید، فرآوری، ترانزیت، انبار کردن و فروش به مشتری های محتلف ممکن است حتی تا ۶ ماه هم طول بکشد به همین جهت نیاز است محصولی را که صادر می کنید باید به مایع تیزاب آغشته شده باشد تا نگرانی از بابت خراب شدن محصول نداشته باشیم.

به منظور اطلاع از شرایط فروش مویز سرخ هسته دار با کارشناس ما در ارتباط باشید.

طبیعتاً کشمش های آفتاب خشک و سایه خشک از این مقوله جدا خواهند شد، محصولاتی که بیشتر جنبه فروش در بازار داخلی را دارند و البته همیشه مشتری برای آنها وجود دارد و در طول فصل نگرانی از بابت کمبود موجودی هم برای آنها نخواهیم داشت. اما به کشمش های تیزابی خواهیم رسید که در چهار حالت در ایران تولید می شوند و همه آنها را می توان به راحتی در بازارهای جهانی عرضه نمود:

  1. کشمش تیزابی بدون گوگرد که به این محصول خرمایی هم می گویند و دارای رنگ قهوه ای تیره می باشد و به نوعی ارزانترین کشمش صادراتی ایران هم تلقی می گردد.
  2. کشمش تیزابی گوگردی که به این محصول سلطانی می گویند و دارای رنگ قهوه ای روشن می باشند.
  3. کشمش انگوری طلایی که به علت میزان گوگردزنی بالا به رنگ زرد درآمده و مناسب برای صادرات به کشورهای عربی است.
  4. حالت دیگری هم داریم که این محصولات هم از تیزاب استفاده می شود و هم از گوگرد و مربوط به استان خراسان رضوی و شهر کاشمر می باشند که به آن کشمش سبز و زرد قلمی گفته می شود. در محصول سبز رنگ میزان استفاده از گوگرد کم است اما در  محصول زرد قلمی این دودزنی بسیار بالاست تا جایی که رنگ محصول زرد و طلایی خواهد شد.

به منظور مطلع شدن از قیمت کشمش در تهران با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

محصول زرد قلمی کاشمر ⇓

کشمش صادرات چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کدام نوع کشمش، بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص می دهد؟

در بالا محصولاتی را که امکان صادرات آنها وجود دارد گفتیم و به این نتیجه هم رسیدید که محصولی مناسب صادرات است که از مایع و ماده نگهدارنده استفاده کرده باشد و حتی گوگردزنی محصول هم تا حدی به این فرآیند کمک می کند، هر چند از خواص دلنشین کشمش کم می کند.

از نظر نوع، کشمش تیزابی گوگردی و کشمش انگوری طلایی بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص می‌ دهند، سالیانه حجم قابل توجهی از این محصول از مناطق تولیدکننده آن یعنی تاکستان استان قزوین، ملایر استان همدان و ملکان استان آذربایجان شرقی به کشورهای واردکننده آن صادر می گردد اما اگر قرار باشد به میزان و حجم صادرات بپردازیم قضیه کمی فرق می کند.

در این هنگام باید نام کشمش تیزابی را مثال بزنیم، محصول تیزابی گوگردی که قهوه ای روشن بوده و در آن طرف مرزها به کشمش سلطانا مشهور است. حجم قابل توجهی از این محصول هر ساله تولید می شود و درصد کمی هم برای فروش در بازار داخلی مورد استفاده قرار می گیرد اما صادرات این محصول است که باعث می گردد آخر فصل تراز موجودی آن صفر شود یعنی تقریبا تمام موجودی این کشمش به نوعی باید صادر گردد وگرنه روی دست باغدار باقی خواهد ماند.

جهت استعلام قیمت و خرید بهترین کشمش مویز بی دانه با شماره هایی که در وب سایت قرار داده شده تماس بگیرید.

محصولات صادراتی کشورمان به صورت کلی در کارتون های خالص در بازار جهانی به فروش می رسد به عنوان مثال ۵ و یا ۱۰ کیلویی خالص. اما بیشتر توصیه می‌شود ۱۰ کیلویی خالص باشد در این صورت شمارش بسته بندی این کشمش ها بر روی پالت بسیار آسان تر بوده و پیاده و سوار کردن آن هم راحت تر است چون با یک عدد رند در ارتباط هستیم.

مجموعه تولیدی کشمش آراد در شهر تاکستان استان قزوین یکی از تولیدکنندگان هر دو محصول صادراتی در کشورمان می باشد که در بالا به آن پرداختیم آن هم با کیفیتی بسیار بالا و قیمتی مناسب و رقابتی که برای احترام به نظر مشتری صادراتی، روی بسته بندی این مجموعه هیچ گونه شماره تماس یا راه ارتباطی نیست تا مشتری شما نتواند این مجموعه را پیدا کند.

محصول تیزابی گوگردی ⇓

کدام نوع کشمش، بیشترین میزان صادرات را به خود اختصاص می دهد؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما