فروشنده معتبر مویز مرغوب به صورت عمده

خریداری که به دنبال تهیه مویز مرغوب به صورت عمده و جزئی می باشد می تواند نیاز خود را به صورت مستقیم از فروشنده معتبر این محصولات از کارخانه اقدام نماید و محصول مورد نظر خود را در قالب بسته بندی کارتونی و کیسه ای بدست بیاورد.

مویز سیاه بدون هسته (افغان)

فروشنده عمده مویز

مویزهای موجود در بازار ایران

در بازار خشکبار ایران همانطور که انواع کشمش به وفور یافت می شود مویز هم به همین صورت است اما با حجم تولیدی پایین تر، چون تقریباً اکثر مناطقی که کشمش تیزابی تاکستان ۱۴۰۱ تولید می‌کنند مویز هم تولید می‌کنند ولی چون انگوری که از آن این محصول به دست می آید کمتر است لذا حجم تولیدی خشک شده آن که مویز می‌گویند کمتر می باشد.

 

ولی در سایر پارامترها مویز به مانند کشمش پلویی درجه یک است مطابق آن از انگور به دست می آید آن هم به یکی از روش های زیر:

  1. زیر نور خورشید پهن کردن انگور که به آن آفتاب خشک می گویند.
  2. در سایه و جای مسقف آویزان کردن انگور که به آن سایه خشک می گویند.
  3. آغشته شدن به مایع تیزاب و سپس در آفتاب و سایه پهن کردن که به آن تیزابی می گویند.
  4. و مورد آخر که در ایران بسیار نایاب یا بهتر بگوییم کمیاب است تولید مویز از انگور به وسیله دستگاهی مانند مایکروفر که در مدت زمانی کم و بدون افت و ضایعات بار که انگور را تحت اشعه و گرما تبدیل به محصول می کند.

 

مورد دیگر در مورد این محصولات آن است که هم هسته دار آن تولید می شود و هم بدون هسته آن، اما مردم در ایران بیشتر مایلند نوع بدون هسته آن را استفاده کنند پس طبیعتاً قیمتی بالاتر خواهد داشت.

مویز قرمز هسته دار به صورت کیسه ای

فروشنده معتبر مویز

فروشنده مویز مرغوب عمده و جزئی

نکته‌ای که وجود دارد این است که ما در ایران ۳ نوع مویز تولید می‌کنیم که قابلیت عرضه در بازار داخلی و یا بحث صادرات را دارد:

  1. مویز قرمز هسته دار
  2. مویز سیاه هسته دار
  3. و مویز سیاه بدون هسته

و از آنجایی که میزان تولید مورد سوم یا همان مویز سیاه بدون هسته در کشورمان کم و مشتریان آن بسیارند لذا نیاز است که واردات آن صورت گیرد آن هم از دو کشوری که قطب تولید آن در دنیا می باشند یعنی ازبکستان و افغانستان.

 

محصول وارد شده را ما در کشورمان با نام مویز ازبک و مویز افغان می‌شناسیم که کاملا بدون هسته و رنگی سیاه دارد اما در سایزهای گوناگونی که از ۷ میل شروع شده و تا ۱۵ میل هم ممکن است ظاهر آن کشیده شده باشد، موجود است.

 

اما بسته‌ بندی این محصولات به دو صورت در ایران موجود بوده و انجام می گیرد یک زمانی است که آن را به صورت فرآوری شده و کاملا تمیز در کارتون قرار می دهند که عموماً به صورت ۱۰ کیلویی خالص است و یا اینکه در کیسه و گونی بسته بندی آن را انجام می دهند که به این صورت ممکن است هم مویز تمیز شده و فرآوری شده باشد و هم تمیز نشده یعنی با دم و شاخه که وزن این نوع بسته بندی ممکن است بین ۱۰ تا ۴۰ کیلو متغیر باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما