تولید انواع کشمش سبز ایرانی

تولید انواع کشمش سبز و طلایی قلمی ایرانی در کاشمر و خلیل آباد استان خراسان انجام می گیرد و مشتریانی که به دنبال تهیه این محصولات هستند علاوه بر تامین آنها از کارخانه های مناطق اشاره شده می توانند از مراکز تولیدی در سایر شهرهایی که انگور و کشمش تولید می کنند هم خرید آنها را انجام دهند.

کشمش سبز قلمی (تصویر پایین)

تولید کشمش سبز

کشمش سبز و زرد ایرانی

مناطق مختلفی در ایران هستند که کار تولید انگور و مهمترین فرآورده آن کشمش را انجام می دهند اما برخی از آنها در مقیاس حجیم و وسیعی این نوع محصولات را تولید می‌ کنند که کاشمر و خلیل آباد استان خراسان رضوی یکی از آن مناطق اشاره شده است.

 

دو منطقه مورد بحث انواع مویز و کشمش را تولید کرده و علاوه بر فروش در بازار داخلی، صادرات آنها را نیز انجام می دهد. اما مهمترین محصولی که باعث شده این منطقه نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا معروف و مشهور باشد کشمش سبز و کشمش طلایی قلمی می باشد که ظاهری کشیده داشته و اکثراً به صورت بدون هسته موجود می باشد.

 

انگوری که از آن محصولات اشاره شده تولید می گردد هم دارای سایز بزرگ و تقریباً بیضی شکل می باشد که وقتی که آن را خشک می کنند ظاهر قلمی پیدا می کند که البته لازم به ذکر است محصولات اشاره شده به وسیله مایع تیزاب عمل خشک شدن آنها انجام می‌گیرد.

 

پس از خشک شدن محصول، باغدار و کشاورز تصمیم می گیرد که میزان گوگرد زنی به محصول اشاره شده تا چه اندازه باشد که اگر میزان پایین باشد تبدیل به کشمش سبز و اگر بالا باشد تبدیل به کشمش زرد خواهد شد که تولید انحصاری این منطقه در کشورمان می باشد.

کشمش زرد قلمی (تصویر پایین)

کشمش سبز ایرانی

تولید و بسته بندی کشمش قلمی

به صورت کلی این محصولات را در کارتون های ۳ و ۵ کیلویی بسته بندی می کنند و بیشتر خریداران مایلند آنها را در این نوع بسته بندی تهیه کنند که امکان انجام آن در کارتون های ۱۰ کیلویی هم وجود دارد که بسته به نظر خریدار خواهد داشت.

 

همانطور که در بالا به آن پرداخته شد کارخانه‌های مناطق اشاره شده کارهای بسته‌بندی و فرآوری آن را انجام می دهند که یک نمونه آن شهرک بردسکن می‌باشد که کارخانه های زیادی در این شهرک صنعتی واقع شدند.

 

اما اگر به عنوان مثال مشتری کشمش پلویی در مناطقی نظیر تاکستان قزوین و ملایر همدان نیاز به کشمش سبز و کشمش زرد قلمی پیدا کند تکلیف چیست؟ آیا باید دوباره پروسه های خرید، ثبت سفارش و اعتماد سازی را از طریق یک منطقه تولیدی دیگر انجام دهد؟

 

پاسخ این سوال خیر می باشد از این جهت که کارخانه های سایر مراکز در در ایران می توانند محصولات فوق را برای مشتری خود تامین کنند، به این صورت که بارهای مورد نظر را که در خط تولید مخصوص، در شرکت های تولیدی استان خراسان خریداری کرده و کارتونهای شرکت خود را برای آن مراکز می فرستد، آنها محصولات را در این کارتون ها پر می کنند و به این صورت هم نیاز مشتری تامین می گردد و هم این که فروشنده اولیه، دور نخواهد خورد.

 

نکته مهم اینکه دقیقاً با همان قیمتی که مراکز تولیدی استان خراسان به مشتری خود قیمت می دهند در سایر مراکز تولیدی هم باید به مشتری قیمت داده شود در غیر این صورت باعث بدبینی و بدنظری خریدار می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما