قیمت کشمش طلایی قلمی جهت صادرات

قیمت کشمش زرد یا طلایی قلمی از تولیدات کاشمر و خلیل آباد استان خراسان جهت صادرات در این مرکز قابلیت استعلام داشته و مشتریان می توانند به صورت مستقیم از کارخانه خرید داشته باشند آن هم با کیفیت اعلا.

قیمت کشمش طلایی

کشمش طلایی قلمی در ایران

یکی از محصولاتی که در ایران البته نه در حجم بالا تولید می گردد کشمش طلایی قلمی یا پیکامی است که از تولیدات کاشمر و خلیل آباد استان خراسان رضوی بوده و بیشتر جهت صادرات مورد استفاده قرار می گیرد.

 

این محصول با نام بی دانه یا بی هسته در کشور شناخته می‌شود اما در میان کارتون های این محصول درصد زیادی محصول هسته دار هم موجود است که جزئی جدایی ناپذیر از آن خواهد بود.

 

کشمش طلایی قلمی به واقع همان کشمش سبز قلمی است اما میزان گوگرد زنی در آن به حدی بالاست که این محصول زرد رنگ می شود و همانطور که در بالا اشاره شد برای صادرات به کشورهای عربی بسیار مناسب است چون این مناطق به رنگ زرد و طلایی علاقه زیادی دارند.

 

نوع بسته بندی این نوع کشمش در کارخانه های اشاره شده به صورت ۳ کیلویی و ۵ کیلویی است که با وزن کارتون محاسبه شده و برای جلوگیری از از هم پاشیدن کارتون در طی ترانزیت آن را شیرینک هم می کنند.

صادرات کشمش قلمی

قیمت کشمش طلایی جهت صادرات

همانطور که در بالا اشاره شد میزان گوگردزنی در این کشمش بسیار بالاست و به همین جهت زمانی که بار چند روز در کامیون یا ترانزیت برای رسیدن به شما باقی می ماند (البته اگر در همسایگی ایران هستید در غیر این صورت برای کشور کانادا ممکن است به ۳ ماه هم برسد.)، وقتی که کارتون آن را باز می کنید بوی خوبی حس نخواهید کرد و این به خاطر همان بحث گوگرد محصول است.

 

کشورهای جهان اولی به ندرت از این محصول استفاده می کنند چون مخالف استفاده از گوگرد در محصولات اعم از کشمش هستند به همین جهت تمام تلاش شما بیشتر باید معطوف کشورهای همسایه باشد از خریداران اصلی این محصول به حساب می آیند.

 

متاسفانه در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دو معضل بزرگ در مورد این محصول در کشور را ما تجربه کردیم که یکی موجودی بسیار کم آن بود که متاسفانه تاجران افغانی به منطقه تولید کننده این محصولات رفته و کشمش زرد یا طلایی قلمی و کشمش سبز قلمی را با قیمتهای مناسب و در حجم بسیار بالا خریداری کرده و به کشور خود برده و با بسته بندی خودشان اقدام به صادرات آن را می کردند.

 

مورد دوم آن که این امر باعث شد که قیمت آن بسیار بالا رود تا جایی که برای یک ایرانی صادرات آن اصلا توجیه نداشته باشد و متاسفانه مثل همیشه مسئولین بی کفایتی که از این محصولات ارزشمند غافل می شوند و اجازه می‌دهند که کشورهای همجوار از محصولات اصلی ایرانی سوء استفاده کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما