بوجاری و فرآوری کشمش آفتابی در کارخانه ها

یکی از انواع کشمشی که در کشورمان در حجم بسیار آماده می شود کشمش آفتابی نام دارد که این محصول هم به صورت هسته دار تولید شده و هم به صورت بدون هسته و بوجاری و فرآوری این کشمش ها را کارخانه ها انجام می دهند اما به چه صورت، در پایین توضیح داده خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت کشمش تیزابی ملایر با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

کشمش آفتابی یا آفتاب خشک

اگر انگور را پس از چیدن در مقابل نور آفتاب پهن کنیم تا شدت نور آن طی دو هفته انگور را خشک کند و تبدیل به کشمش نماید، محصول حاصل را کشمش آفتابی یا آفتاب خشک می نامند و پرحجم ترین نوع کشمش در کشورمان شناخته می شود از نظر میزان تولید و خرید و فروش در بازار داخلی.

از این جهت که هیچگونه ماده یا مایع نگهدارنده ای نظیر تیزاب و گوگرد به آن نمی زنند از ارزش خوراکی بالایی برخوردار است و مشتریان خاص خود را دارد. از سرتاسر ایران، خریدار برای آن وجود دارد از قشم و کیش بگیرید تا استان های شمالی کشورمان.

برای اطلاع از قیمت مویز افغان با ما تماس بگیرید.

اگر انگور هسته دار باشد، طبیعتاً کشمش نیز هسته دار خواهد شد و اگر بدون هسته باشد محصول نهایی بدون هسته خشک خواهد شد و تقریباً در تمام مناطق تولیدکننده انگور این نوع کشمش را نیز تولید می کنند چون هزینه‌ های تولید بسیار پایینی دارد و کافیست انگور را در مقابل آفتاب پهن کنند که این پهن کردن ممکن است یا در زمین آسفالت باشد یا زمین باغ و یا حتی ایزوگام، اما چرا ایزوگام؟

اگر باغدار و کشاورز برای خشک شدن انگور عجله داشته باشد و بخواهد این پروسه را سریعتر طی کند در مقابل ایزوگام پهن می کند چون وقتی که آفتاب به سطح ایزوگام میخورد این ماده نور و شدت آن را جذب کرده و انگور از دو طرف گرما می خورد هم از روی آن و هم از زیر آن و از سمت ایزوگام و این باعث کوتاه تر شدن پروسه خشک شدن می شود. البته عموما توصیه به انجام این کار نمی کنیم چون ممکن است میزانی از ایزوگام به گوشت کشمش بچسبد و این ناخالصی از ارزش محصول نهایی کم خواهد کرد.

محصول آفتابی دست چین باغدار ⇓

کشمش آفتابی یا آفتاب خشک

بوجاری و فرآوری کشمش آفتابی

کشمشی که در بالا به آن پرداختیم هم ممکن است به صورت فرآوری نشده به فروش برسد که دارای دم و شاخه و ضایعات است و مشتریان خاص خود را دارد که عموماً برای مصارف آبگیری هم از آن استفاده می کنند و هم به صورت بوجاری و فرآوری شده در کارخانه ها، اما اینکه کارخانه ها چگونه این کار را انجام می دهند در پایین توضیح می دهیم.

جهت اطلاع از قیمت روز کشمش تاکستان با شماره هایی که در سایت مشاهده می کنید تماس بگیرید.

وقتی که باغدار و کشاورز محصولات اشاره شده را به صورت کیسه ای به کارخانه ها می فروشد مسئولین امر محصول اشاره شده را بر روی خط تولید ریخته تا کارهای شستشو، دم گیری، سورت و مرتب کردن کشمش، روغن زنی و در انتها بسته بندی روی آن انجام می گیرد تا محصول به صورت کاملا تمیز شده و با کیفیت بالا به دست شما برسد. به این محصول کشمش پلویی می گویند محصولی که رنگ آن قرمز و یا سرخ پررنگ بوده و در استان های شمالی کشورمان، بازار تهران و بازار البرز بسیار پر فروش است.

کیفیت های متفاوتی از این محصول تولید می‌گردد تا نیاز عمده مشتریان آن را در داخل کشورمان تامین نماید، به عنوان مثال در مجموعه تولیدی کشمش آراد که در شهرک صنعتی خرمدشت کارخانه کشمش دارد کیفیت سوپر، درجه یک و محصولی بین این دو در اختیار داشته و در بازار عرضه می کند آن هم در قالب کارتون های ۹ کیلویی.

اما علاوه بر جنس فرآوری شده باکیفیت، نوع دیگری از دل کشمش آفتابی در کارخانه ها بیرون می آید که به آن پشت لیزری آفتابی می گویند که آن محصول هم مصارف آبگیری دارد و قیمتی کمتر از آن محصولی دارد که باغداران و کشاورزان آن را خشک کرده و خود اقدام به تمیز و پاک کردن آن می کنند، چون محصول اشاره شده شسته شده است قیمت نهایی کمی پایین تر از آن نمونه شسته نشده لحاظ می گردد.

جهت استعلام قیمت مویز سیاه بی دانه با شماره هایی که در وب سایت قرار داده شده تماس بگیرید.

کارخانه های بسیاری در شهرهای تاکستان استان قزوین و ملایر استان همدان وجود داشته، چون دو شهر اشاره شده بیشترین میزان حجم تولید کشمش آفتابی را در کشورمان به خود اختصاص می‌ دهند و تمام نمونه پلویی آفتابی ها و کیسه ای مربوط به باغدار که شما در بازار می بینید مربوط به همین دو شهر است و روی هم رفته حدود ۸۰ کارخانه در این دو شهر وجود داشته و کار بوجاری و فرآوری کشمش اشاره شده را انجام می دهند.

محصول بوجاری شده آفتابی در کارخانه ⇓

بوجاری و فرآوری کشمش آفتابی

قیمت کشمش آفتابی بوجاری شده و نشده

در حال حاضر که در در اوایل تیر ۱۴۰۲ هستیم قیمت های انواع کشمش با توجه به اینکه در فصل تابستان، موجودی این محصولات کاهشی خواهد بود رو به افزایش است و همیشه اندکی رشد قیمت در این فصل داشته ایم، کشمش آفتابی هم در دو حالت بوجاری شده و نشده از این قاعده مستثنا نیست.

محصول آفتابی باغدار که دست چین شده است و شسته نشده به صورت پاک شده دستی و سنتی کیلوی ۷۲ هزار تومان و نمونه پشت لیزری آفتابی که در بالا به آن پرداختیم کیلویی ۶۲۰۰۰ تومان می باشد آن هم بدون ذره ای قوره و یا ناخالصی های دیگری که در بازار این نوع کشمش ها متاسفانه از سمت دلالها قاطی می کنند که البته بسته بندی آنها کیسه ای بوده و از ۱۰ کیلو هست تا  ۴۰ کیلو.

جهت اطلاع از قیمت جهانی کشمش تیزابی ملایر و تاکستان با شماره هایی که در سایت مشاهده می کنید تماس بگیرید.

اما نمونه پلویی آفتابی که در کارتون های ۹ کیلویی بسته بندی می شود و در بازار عرضه می گردد در قالب سه کیفیتی که گفته شد به ترتیب ۸۰۰، ۷۶۰، ۷۲۰ هزار تومان فاکتور می گردد و این تضمین در این مجموعه به تمامی مشتریان داده می شود که هیچ کارخانه دیگری را پیدا نمی کنید که با این قیمت ها به بنکدار یا مرکز پخش بار بفروشد.

توصیه می کنیم یک بار حضوری به کارخانه بیایید اگر حجم خریدتان بالاست، نمونه دریافت کنید و به سایر کارخانه‌ ها بروید پس از استعلام قیمت و کیفیت محصول متوجه رقابتی بودن نرخ این مجموعه خواهید شد آن موقع است که تنها با یک تماس سفارشتان را ثبت می کنید، کاری که خیلی از بنکداران سطح کشور با این مجموعه انجام می دهند.

کارتونهای محصول پلویی در انبار کارخانه ⇓

قیمت کشمش آفتابی بوجاری شده و نشده

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما